Número:
8
Autors:
Joaquim López
Coberta:
Paco Giménez
Format:
21x13 cm
Pàgines:
236
Edició:
1
ISBN:
978-84-92435-48-7 |
. |
Què
poden fer els i les mestres de llengua i literatura dins de l’aula per
la formació dels ciutadans del segle XXI? Com a vehiculadores del
coneixement, les llengües són, a més, icones de la consciència
col·lectiva. Sense un maneig òptim dels mecanismes que les integren no
hi ha possibilitat que cada alumne, cada persona, cada futur ciu tadà,
dispose d’un discurs propi i que entenga el discurs social que conformen
les societats líquides. El paper de l’escola, en aquest quefer, es pot
relacionar amb dos ele ments fonamentals que són un: promocionar la
integració social dels individus; i ajudar a construir persones
equilibrades. Es tracta en definitiva de participar en la construcció de
societats justes i sostenibles, integrades per individus capaços de fer
progressar la societat i l’escola per a canviar-les.
Només una pedagogia del discurs permetrà formar
ciutadans crítics amb el medi i, alhora, participatius i solidaris. És
possible, només possible, que el paper més important de l’escola siga
ajudar a ensenyar a llegir el món.
|