Per una pedagogia del discurs.

El comentari de textos com a eina educativa


Preu: 16 



Número: 8
Autors: Joaquim López
Coberta:
Paco Giménez
Format: 21x13 cm
Pàgines: 236
Edició: 1
ISBN: 978-84-92435-48-7

.

Què poden fer els i les mestres de llengua i literatura dins de l’aula per la formació dels ciutadans del segle XXI? Com a vehiculadores del coneixement, les llengües són, a més, icones de la consciència col·lectiva. Sense un maneig òptim dels mecanismes que les integren no hi ha possibilitat que cada alumne, cada persona, cada futur ciu tadà, dispose d’un discurs propi i que entenga el discurs social que conformen les societats líquides. El paper de l’escola, en aquest quefer, es pot relacionar amb dos ele ments fonamentals que són un: promocionar la integració social dels individus; i ajudar a construir persones equilibrades. Es tracta en definitiva de participar en la construcció de societats justes i sostenibles, integrades per individus capaços de fer progressar la societat i l’escola per a canviar-les.

Només una pedagogia del discurs permetrà formar ciutadans crítics amb el medi i, alhora, participatius i solidaris. És possible, només possible, que el paper més important de l’escola siga ajudar a ensenyar a llegir el món.

 

 Descàrregues

Primers capítols (PDF, 120 Kb)